0
محتویات سبد خرید

وبلاگ

  • 2157
  • 188 مرتبه
  • 22 شهریور 1402

انواع دستگاه های ورزشی و تجهیزات باشگاه کدامند؟

انواع دستگاه های ورزشی و تجهیزات باشگاه کدامند؟

وقتی صحبت از تجهیزات تمرینی می شود، هیچ کس همه چیز را نمی داند. انواع مختلفی از تجهیزات بدنسازی برای گروه های عضلانی مختلف بدن ما وجود دارد. به عنوان یک مبتدی، اگر می‌خواهید به فرم مناسبی برسید، نمی‌توانید از همه انواع تجهیزات تمرینی استفاده کنید، زیرا به بدن خود آسیب زیادی می‌رسانید تا اینکه به نفعتان باشد. تجهیزاتی وجود دارد که به طور خاص برای تمرین تمام بدن طراحی شده است، و حتی اگر در ورزشگاه استراحت می کنید، دستگاه های وزنه برداری نیز وجود دارند که برای بازگرداندن شما به اندام کوتاه مدت طراحی شده اند. بیایید نگاهی گسترده تر به 3 نوع دستگاهی که باید در جلسه بعدی باشگاه خود بررسی کنید بیندازیم.

انواع اصلی تجهیزات و دستگاه های باشگاه ورزشی کدامند؟

سه نوع اصلی تجهیزات و دستگاه‌های بدنسازی که اهداف مختلف تناسب اندام را برآورده می‌کنند عبارتند از: دستگاه‌های کاردیو برای بهبود سلامت قلب و عروق و سوزاندن کالری، دستگاه‌های تمرین مقاومتی برای ایجاد قدرت و عضله، و وزنه‌های آزاد برای افزایش تعادل، وضعیت بدنی و چابکی. این ابزار همه کاره می تواند به شما کمک کند تا به سطح تناسب اندام دلخواه خود برسید و بدن خود را متحول کنید.

در این مقاله به معرفی تجهیزات و دستگاه باشگاه میپردازیم تا با تکنودو بتوانید بهترین انتخاب را تجربه کنید.

در حالی که به دنیای دستگاه‌های کاردیو، دستگاه‌های تمرین مقاومتی و وزنه‌های آزاد می‌پردازیم، وارد یک ماجراجویی تناسب اندام شوید و مزایای باورنکردنی، تمرین‌های هدفمند و تجهیزات متنوع آن‌ها را آشکار می‌کنیم تا به شما در رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک کنید.

دستگاه های کاردیو

اگر می خواهید تناسب اندام و پایین تنه خود را تناسب اندام نگه دارید، ورزش کاردیو بسیار ضروری است. با این حال، می تواند بسیار فشرده باشد، بنابراین شما یا از انجام آن لذت می برید یا از جلسات باشگاه خود می ترسید.

دستگاه های کاردیو فقط به کاهش وزن کمک نمی کنند. می تواند به بهبود تراکم عضلات و حتی کاهش سطح استرس کمک کند.

برای دهه‌ها، مردم برای افزایش متابولیسم بدن خود به ورزش‌های قلبی عروقی پرداخته‌اند تا سریع‌تر کالری بسوزانند.

برای تمرین عضلات شکم با استفاده از تمرینات قلبی، باید روی تجهیزات ورزشی تمرکز کنید، مانند: دستگاه های ab، دستگاه کرانچ ab، چرخ غلتکی ab، و ترن هوایی ab.

بیایید به مزایای بیشتر تمرینات قلبی نگاه کنیم، تا بدانید که چقدر یک ابزار تمرینی عالی است.

مزایای استفاده از دستگاه های کاردیو

آسان برای استفاده

در این مقاله به معرفی تجهیزات و دستگاه باشگاه میپردازیم تا با تکنودو بتوانید بهترین انتخاب را تجربه کنید.

اگر ندانید چه کاری انجام می دهید، برخی از روال های ورزشی ممکن است دشوار باشد. با این حال، این به ویژه در مورد یک دستگاه کاردیو صادق نیست. حتی به عنوان یک مبتدی که به دنبال یک تمرین کامل بدن است، می توانید بدون دانش قبلی از تجهیزات بدنسازی کاردیو استفاده کنید.

تجهیزات کاردیو یکی از تجهیزات ورزشی است که با سطوح مقاومت متفاوتی ارائه می شود، بنابراین برای جلوگیری از آسیب دیدگی باید وسیله ای را پیدا کنید که با سطح انرژی شما مناسب باشد.

شما می توانید آن را در خانه استفاده کنید

یکی از بهترین تجهیزات برای مصارف تجاری و سالن بدنسازی خانگی، تجهیزات قلبی است، زیرا برای کسانی که مشغول هستند و نمی خواهند از باشگاه دیدن کنند، بهترین تجهیزات است.

اگر می خواهید بالاتنه و پایین تنه خود را بسازید و در عین حال استقامت بدن خود را افزایش دهید، این یک گزینه عالی است.

مناطق مورد نظر بدن را هدف قرار می دهد

فرقی نمی‌کند که در تلاش برای تقویت قدرت پایین‌تنه یا بالاتنه خود باشید، دستگاه‌های کاردیو همان چیزی هستند که به آن نیاز دارید، زیرا روی عضلات بالاتنه و عضلات پایین تنه تمرکز می‌کنند.

این یک دستگاه همه کاره است که برای کل بدن کار می کند در حالی که مناطق خاصی مانند پاها و ران ها از جمله عضلات شکم را هدف قرار می دهد.

برترین تمرینات قلبی که باید امتحان کنید

برترین تمرینات قلبی که باید طناب پرش را امتحان کنید
طناب زدن یک تمرین موثر است که بر روی عضلات بازو و شانه تمرکز دارد و به عنوان یکی از بهترین تمرینات بالاتنه شناخته می شود. احتمال زیادی وجود دارد که در دهه‌ها طناب نپریده باشید، بنابراین اکنون زمان آن است. و بهترین بخش این است که می توانید آن را در هر جایی انجام دهید، زیرا فضای محدود مانعی ندارد.می توانید از دستگاه اسکات یا قفسه اسکات برای پرش های اسکات استفاده کنید تا سطح شدت خود را افزایش دهید. با تمرین پرش های اسکات، سلامت قلب و عروق خود را نیز تقویت می کنید

بالا رفتن از پله ها

پله‌نورد ابزاری برای تقویت قدرت است، زیرا بر عضلات مرکزی تمرکز می‌کند و به سرعت متابولیسم کمک می‌کند. کالری سوزانده شده بعد از این تمرین معمولا ارزش انرژی را دارد. یک جایگزین خوب برای پله‌نوردان، پله‌های پله‌ای هستند زیرا پله پله روی همان ماهیچه‌ها کار می‌کند.

تجهیزات قلبی مختلف

تجهیزات قلبی مختلف برخی از رایج ترین انواع تجهیزات قلبی عبارتند از:

در این مقاله به معرفی تجهیزات و دستگاه باشگاه میپردازیم تا با تکنودو بتوانید بهترین انتخاب را تجربه کنید.

  • تردمیل – تردمیل معمولاً در بسیاری از باشگاه ها یافت می شود. سالن های ورزشی خانگی شامل. این یک قطعه ضروری برای دوندگان متعهد است که عاشق سوزاندن کالری هستند. بله، این یک مجموعه اولیه از تجهیزات است اما یکی از کارآمدترین است. تردمیل‌ها به‌عنوان تولیدکننده‌های گلوتز طبقه‌بندی می‌شوند، زیرا عضلات باسن، عضلات پشت، عضلات پا و عضلات شکم را هدف قرار می‌دهند. می توانید تصمیم بگیرید که با سرعت محاسبه شده راه بروید یا حرکت دویدن را انتخاب کنید.
  • دوچرخه ورزشی – دوچرخه های ورزشی عضلات باسن، پاها و عضلات شکم را هدف قرار می دهند. اگر می خواهید سالن بدنسازی خانه خود را به آن مجهز کنید، می توانید دوچرخه های ورزشی مینی تهیه کنید.
  • دستگاه‌های بیضوی –دستگاه بیضوی گروه‌های عضلانی خاصی را مورد هدف قرار می‌دهد. پشت، بازو، شکم، باسن و ساق پا.
  • دستگاه های قایقرانی – دستگاه قایقرانی مانند دستگاه ردیف نشسته عضلات پشت، بازو، سینه، شکم، باسن و پاها را هدف قرار می دهد.
  • دوچرخه خوابیده –دوچرخه‌های دراز کشیده را نباید با دوچرخه‌های ورزشی مقاوم در برابر هوا اشتباه گرفت، زیرا اولی پشتیبانی بهتری از پشت دارد. هنگام رکاب زدن، عضلات ساق پا، باسن، همسترینگ و چهارسر ران شما را هدف قرار می دهد.
  • دوچرخه ثابت –دوچرخه های ثابت تجهیزات تناسب اندام مناسبی هستند زیرا روی سیستم قلبی عروقی و سلامت قلب شما کار می کنند. این فلکسورهای لگن را هدف قرار می دهد. فقط در اولین تلاش خود از زیاده روی در آن اجتناب کنید. همچنین می توانید از دوچرخه های فیکس یا دوچرخه های جاده ای برای سواری راحت تر استفاده کنید.

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.