0
محتویات سبد خرید

وبلاگ

  • 2158
  • 245 مرتبه
  • 22 شهریور 1402

دستگاه مقاومتی باشگاه و تجهیزات قدرتی بدنسازی

دستگاه مقاومتی باشگاه و تجهیزات قدرتی بدنسازی

برای دیدن نتایج تقریباً از هر تمرینی که انجام می دهید نیاز به ثبات و فرم مناسب دارد. یک تمرین خوب فقط شامل تمرینات زیادی نمی شود. این شامل طیف کاملی از تمرینات موثر است. برای لذت بردن از برنامه تناسب اندام در آسایش خانه، باید تجهیزات ورزشی خاصی مانند: یک توپ پایداری، توپ ورزشی، طناب کوهنوردی، طناب های جنگی، مربی تعلیق، جعبه های پلیو، توپ های پزشکی، تخته تعادل و البته تشک یوگا برای انعطاف پذیری و بدون آسیب

 

دستگاه های تمرین مقاومتی (دستگاه های قدرت و عضله سازی)

در انتخاب دستگاه قدرتی و تجهیزات مقاومتی باشگاه دقت کنید.

دستگاه‌های تمرین مقاومتی (دستگاه‌های قدرت و عضله‌ساز تمرین مقاومتی که به عنوان تمرین قدرتی نیز شناخته می‌شود، برای بهبود قدرت اصلی و اهداف کلی تناسب اندام ضروری است.

وقتی صحبت از تمرین با وزنه می شود، باید از تجهیزات خاصی برای تمرین قدرتی استفاده کنید که می تواند باعث انقباض عضلات شکم و گروه های عضلانی اصلی شود.

تمرین با نوارهای مقاومتی می‌تواند باعث پارگی سلول‌های عضلانی شود، در حالی که بدن پس از آن برای ترمیم آسیب میکروسکوپی برای قوی‌تر کردن ماهیچه‌ها، بیش از حد کار می‌کند.

مزایای استفاده از دستگاه های مقاومتی برای تمرین کل بدن بسیار زیاد است، اما اجازه دهید به چند مورد نگاه کنیم.

در انتخاب دستگاه قدرتی و تجهیزات مقاومتی باشگاه دقت کنید.

مزایای استفاده از دستگاه آلات مقاومتی

دستگاه های قدرت و عضله سازی
دستگاه تمرین مقاومتی در موقعیت های مختلف بدن کار می کند. و تقریباً برای هر تمرینی که با استفاده از این دستگاه‌ها انجام می‌دهید، باید مطمئن باشید که در فرم صحیح هستید تا به وضعیت بدن خود آسیب نرسانید.

  • دستگاه متقاطع کابل - اگر بر روی ساختن توده عضلانی تمرکز می کنید، دریافت بهترین دستگاه متقاطع کابل (دستگاه قرقره کابل) دستگاه ایده آلی برای استفاده شخصی شما است. این یکی از همه کاره ترین تجهیزات است، بنابراین مراقب باشید که اگر نمی خواهید وضعیت بدنی بدی داشته باشید، وزن زیادی اضافه نکنید. همچنین می توانید در حالت نشسته بر روی این دستگاه کشش lat انجام دهید.
  • نیمکت وزنه دار - نیمکت های وزنه دار مانند نیمکت شکمی، نیمکت تخت، نیمکت واعظ و نیمکت های المپیک همگی ابزار مهمی برای یک تمرین کامل هستند، اگر عضلات خود را هدف قرار می دهید.
  • دستگاه Pec Deck – ماهیچه هایی که با این قطعه از تجهیزات بدنسازی کار می کنند، ماهیچه های قفسه سینه هستند.
  • دستگاه قدرت چکشی – دستگاه های قدرتی چکشی بر روی عضلات سینه و پشت تمرکز می کنند.
  • Pull Up Bar – این وسیله وزنه برداری را می توانید در اکثر باشگاه ها پیدا کنید. برای انجام کشش، لزوماً نیازی به دستگاه ندارید. با این حال، نوار کشش آن را راحت تر می کند. بر روی ماهیچه های سینه و بازو تمرکز می کند.
  • Lat Pulldown Machine – Lat pull-down machine ابزاری عالی برای ساختن بازوها، پشت و سینه شماست.
  • دستگاه افزایش ساق پا - دستگاه های افزایش دهنده گوساله به طور خاص عضلات ساق پا را هدف قرار می دهد. اگر به دنبال رشد گوساله های خود هستید، پرورش گوساله ایده آل است.
  • نیمکت Hyperextension – این تجهیزات بدنسازی، ستون فقرات ارکتوری را که از قسمت تحتانی ستون فقرات حمایت می کند، هدف قرار می دهد.
  • دراز و نشست – این تمرین عضلات شکم را هدف قرار می دهد و در عین حال وضعیت بدنی خوب را تقویت می کند.
  • Leg Curl Machine – این دستگاه عمدتا بر روی عضلات همسترینگ شما تمرکز می کند.
  • دستگاه پرس ساق پا – دستگاه های پرس ساق پا تقریباً بر روی تمام گروه عضلانی پاهای شما از جمله عضلات داخلی ران تمرکز می کنند.
  • دستگاه اکستنشن ساق پا – دستگاه‌های اکستنشن پا بر روی عضلات چهارسر ران تمرکز می‌کنند. می‌توانید با استفاده از وزنه‌های مچ پا یا یک نوار مقاومتی، تمرین اکستنشن پا را برای افزایش مقاومت تحریک کنید.
  • دستگاه ربایش ساق پا – دستگاه‌های ربایش پا بر روی عضلات رباینده ساق پا تمرکز می‌کنند، در حالی که دستگاه ادکشن پا، قسمت داخلی لگن را هدف قرار می‌دهد.
  • دستگاه اسکات هک - "روز پا" شما بدون استفاده از دستگاه های اسکوات کامل نمی شود. عملکردی مشابه دمبل دارد، اما برای پاها. هک اسکوات تمریناتی برای پایین تنه است که ساق پا، همسترینگ و باسن را هدف قرار می دهد.
  • دستگاه پرس سینه - دستگاه های پرس سینه برای مبتدیان عالی هستند زیرا به وزنه یا تجربه حرفه ای نیاز ندارند. این ماهیچه های سینه ای ماژور/پکتورال قفسه سینه را هدف قرار می دهد.
  • پرس نیمکت دستگاه اسمیت - اگر می خواهید بالاتنه تمرین کنید، می توانید پرس نیمکتی را روی یک پرس نیمکتی شیبدار انجام دهید. از طرف دیگر، می توان آن را روی نیمکت افول به عنوان یک تمرین کم تاثیر انجام داد.

وزنه های آزاد

وزنه های آزاد هنگام استفاده از وزنه های آزاد، تمایل دارید به سرعت از نردبان چابکی بالا بروید و قدرت خود را با شدت متوسط افزایش دهید.

وزنه های سنگین یا بلند کردن وزنه های سنگین تضمینی برای دریافت نتایج عالی نیست. استفاده مداوم از دمبل های قابل تنظیم نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

استفاده از وزنه های آزاد در زمین ورزشگاه نشانه ضعف نیست. مزایای خاصی حتی با آن همراه است.

مزایای تمرین با وزنه های آزاد

شما می توانید از وزنه های آزاد در هر مکانی استفاده کنید.
وزن آزاد یک قطعه همه کاره است که تمام عضلات شما را به روشی خارق العاده هدف قرار می دهد.
تمرکز اصلی وزنه های آزاد این است که وضعیت بدن خود را در حالت عمودی تنظیم کنید.
وزنه های آزاد متابولیسم بدن شما را بهبود می بخشد.
تمرینات با وزنه رایگان برای امتحان کردن . در انتخاب دستگاه قدرتی و تجهیزات مقاومتی باشگاه دقت کنید.
فشار شانه
این تمرین با وزنه آزاد به بهبود وضعیت و تعادل بدن شما کمک می کند.

تمرینات هالتر
اگر می خواهید عضلات بزرگتری را هدف قرار دهید، این یک تمرین عالی است که به شما امکان می دهد دامنه حرکتی سریع داشته باشید.

حلقه نشسته
این تمرین عضلات پایین و بالای بازو را هدف قرار می دهد.

تجهیزات وزن آزاد

برخی از رایج ترین وزنه های آزاد عبارتند از:

دمبل قابل تنظیم – بر روی چهار سر، باسن، و همسترینگ تمرکز می کند.
هالتر – روی باسن و همسترینگ تمرکز می کند.
همچنین بر روی باسن و همسترینگ تمرکز دارد.
دستگاه‌های دیگری که می‌توانید در محیط‌های کنترل‌شده‌تر استفاده کنید شامل توپ پزشکی یا کیسه شن است.

لیست تجهیزات و دستگاه آلات بدنسازی

همانطور که در بالا توضیح داده شد، 3 نوع اصلی از تجهیزات تمرینی وجود دارد، و شانس زیادی برای انتخاب دستگاه یا وزنه برداری که برای شما و اهداف شما ایده آل نیست، وجود دارد.

فهرست دقیق ما را با 73 تجهیزات بدنسازی و دستگاه های تمرینی بررسی کنید که حاوی همه چیزهایی است که باید بدانید، از انواع خاص تجهیزات ورزشی گرفته تا لوازم جانبی مهمی که مانند غلتک های فوم و نوارهای مقاومتی نیاز دارید.

وضعیت بدن شما را بهبود می بخشد

انجام تمرینات مقاومتی منظم با دستگاه های وزنه برداری، دستگاه های کابلی یا حتی وزن بدن می تواند استقامت و وضعیت کل بدن شما را بهبود بخشد.

یک تمرین اصلی فقط یک تمرین شکمی نیست. این کار بیشتر از اینکه فقط به شما شکم 6 تکه بدهد انجام می دهد. شما می توانید ستون فقرات قوی تری داشته باشید و هسته قوی تری برای مرکز خود بسازید.

تقویت عملکرد مغز

ورزش‌ها به افزایش جریان خون کمک می‌کنند، بنابراین انجام تمرین‌های سخت‌افزار عضله‌سازی با استفاده از قطعات بدنسازی می‌تواند ضربان قلب شما را افزایش داده و به کنترل فشار خون کمک کند.

تمرین های مقاومتی مختلف برای امتحان کردن
  • اسکوات هالتر
  • اسکات با هالتر با استفاده از وزنه های سنگین تر یا هالتر استاندارد یک تمرین عالی برای پایین تنه است که روی ساق پاهای شما تمرکز می کند و در عین حال قدرت را در کل پایین تنه شما ایجاد می کند.
  • دستگاه زیر بغل
  • دستگاه‌های کشنده لت برای مبتدیان بسیار مناسب هستند زیرا صفحات وزن المپیک دارای تنظیمات متفاوتی هستند و بسته به قدرت شما قابل تنظیم هستند. لت یک شکل عالی از ورزش برای کسانی است که می خواهند عضلات سینه و شانه خود را هدف قرار دهند.
  • کشش
    اگر تمرینات کششی بخشی از سفر تناسب اندام شما نیست، بهتر است همین حالا آنها را اضافه کنید. می توانید از میله های کششی برای بهبود قدرت کلی بدن خود استفاده کنید.

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.