0
محتویات سبد خرید

وبلاگ

  • 111
  • 606 مرتبه
  • 18 مرداد 1401

تردمیل برقی چیست؟

تردمیل برقی چیست؟

همینطور که از نام آن پیداست، در این نوع تردمیل یک یا چند موتور الکتریکی جهت حرکت نوار، نقاله و سایر بخش های دستگاه وجود دارد.

تردمیل برقی یا موتور دار

همینطور که از اسم آن پیداست، در این نوع تردمیل ها یک یا چند موتور الکتریکی جهت حرکت نوار، نقاله شیب دستگاه و سایر بخش ها وجود دارد.

تردمیل های برقی رایج معمولا از یک شاسی، نوار نقاله، یک صفحه از جنس پی وی سی، موتور، پولی، تسمه ی وی شکل، تعدادی برد الکتریکی و محور های جلو و عقب، سنسور های ضربان قلب، کنترل دور و غیره تشکیل شده است .

نحوه عملکرد تردمیل های برقی به گونه ای هست که نیروی محرکه موتور های الکتریکی، توسط پولی و تسمه به محور جلو و سپس به نوار نقاله منتقل می شود و ورزشکار می تواند سرعت خود را، با سرعت و شیب دستگاه توسط دکمه های تعبیه شده روی آن تنظیم نماید.

 

به علت وجود اصطکاک بین نوار نقاله و صفحه پی وی سی و در راستای کاهش آن، نیاز هست که بطور منظم زیر نوار نقاله توسط روغن سیلیکن مرغوب روغنکاری شود.

 

انواع تردمیل های برقی

 

تردمیل های برقی(الکتریکی) به دو دسته تقسیم می شوند :

- تردمیل برقی خانگی
- تردمیل برقی باشگاهی

 

1) تردمیل برقی خانگی

 

تردمیل های برقی خانگی به نسبت ابعاد و وزن، تحمل وزن کمتری را در مقابل نمونه های باشگاهی دارا می باشند.

از تفاوت های دیگر تردمیل های خانگی نوع موتور آنها است که موتور DC می باشد و توسط برد الکتریکی مخصوص خود آن موتور راه اندازی می شوند.

در بعضی تردمیل های خانگی همچنین لوازم جانبی دیگری از قبیل مسگر، ویبراتور، ماساژور و غیره نیز وجود دارد.

قیمت تردمیل های خانگی و همچنین قدرت موتور آن اغلب از تردمیل های باشگاهی کمتر می باشد. لازم به ذکر است که قدرت موتور تردمیل های برقی با "اسب بخار" بیان می شود .

 

2) تردمیل های برقی باشگاهی

 

تردمیل های برقی باشگاهی ساختاری مشابه و البته استقامت و کیفیت بالاتری نسبت به تردمیل های برقی خانگی داشته و در عین حال ابعاد آنها نیز بیشتر می باشد.

موتورهای آن ها، هم از نوع AC و هم از نوع DC می باشند، البته این را در نظر داشته باشید که موتور های AC به این دلیل که توسط اینورترها کنترل می شوند، عملکرد بهتری داشته و همچنین استهلاک کمتری دارند.

توجه داشته باشید که تردمیل های باشگاهی بایستی به طور منظم روغن کاری شده و نوار نقاله آن ها نیز بسته به میزان مصرف، هر 6 الی 12 ماه باید تعویض گردد.

 

مشکلات پیش رو در استفاده از تردمیل های برقی

 

- هزینه های بالای نگهداری و تعمیر

از آنجایی که تردمیل های برقی اکثرا تولید کشور چین یا سایر کشور ها بوده و تولید ایران نمی باشند، خدمات پس از فروش معتبری ندارند و اگر هم داشته باشند، به علل مختلف(مثلا تحریم ها) اگر برد الکترونیکی یا سایر قطعات خراب شوند، یا غیر قابل تعمیر می شوند یا سرویس آن هزینه ای زیاد برایمان دارد.

همین امر باعث راکد شدن تعدادی از تردمیل ها در باشگاه ها و بسیاری از منازل شده است.

 

- محدودیت در زمان استفاده

از دیگر نکات مهم می توان به زمان کار دستگاه اشاره کرد که در آن برای کاهش فشار کاری قطعات الکترونیک، نیاز به قرار دادن فاصله در بازه های زمانی مورد استفاده دستگاه می باشد.

 

- اتلاف زیاد برق

یکی از ایرادات تردمیل های برقی نسبت به انواع دیگر از جمله تردمیل مکانیکی، مصرف بالا و اتلاف زیاد برق می باشد که در بلند مدت می تواند هزینه هایی را در این زمینه تحمیل نماید.

 

- مشکلات مفاصل

تردمیل های برقی در طول زمان و به دلیل ضربه به کف پا، موجب بروز مشکلاتی برای پا و مفاصل می گردند، نکته ای که حتما بایستی به آن توجه داشت.

 

با توجه به مجموع نکات گفته شده در مورد معایب تردمیل های برقی، امروزه استفاده از تردمیل های مکانیکی بسیار مورد توجه گرفته و شرکت تکنو دو به عنوان نخستین و تنها تولید کننده تردمیل مکانیکی، گامی بلند را در راستای دسترسی راحت و ارزان قیمت هموطنان عزیز برداشته است.

مدیران باشگاه ها و ورزشگاه ها، نهادها و سازمان ها و همچنین کاربران خانگی می توانند تردمیل های مکانیکی تکنودو را با قیمت ارزان و مناسب از طریق شرکت تکنو دو تهیه نمایند.

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.