0
محتویات سبد خرید

وبلاگ

  • 1110
  • 533 مرتبه
  • 31 مرداد 1401

تاریخچه تردمیل

تاریخچه تردمیل

تردمیل های قدیمی یا همان تردویل در گذشته به منظور آسیاب غلات، نیرو دادن به جرثقیل ها یا بالا آوردن آب از زیرزمین مورد استفاده قرار گیرد.

 

تردمیل را می توان به عنوان یک ماشین ورزشی در نظر گرفت که به کاربر اجازه می دهد در یک مکان بماند و در عین حال به او اجازه راه رفتن یا دویدن را می دهد.

به طور سنتی، کلمه تردمیل (treadmill) در گذشته برای اشاره به هر نوع آسیابی (mill) استفاده می شد که توسط راه رفتن (Tread) یک فرد یا یک حیوان به حرکت در می آمده است.

تردمیل دارای یک سکوی متحرک، یک تسمه نقاله پهن و یک چرخ فلایو یا یک موتور الکتریکی است. تسمه نقاله به سمت عقب حرکت می کند که به فرد اجازه می دهد با سرعتی مشخص بدود یا راه برود. سرعت حرکت تسمه برابر با میزان سرعت راه رفتن یا دویدن فرد است.

 

تردویل های کشاورزی (Treadwheels)

 

برخی از افراد ممکن است بین مفهوم تردمیل و مفهوم تردویل دچار اشتباه شوند، اما این دو کاملا متمایز هستند. روی تردمیل، فرد به منظور ورزش در جای خود روی تسمه نقاله می دود یا راه می رود. از سوی دیگر، تردویل به بهترین وجه به عنوان نوعی موتور توصیف می شود که معمولاً توسط حیوانات نیرو می گیرد. تردویل حتی ممکن است از نظر ظاهری شبیه چرخ آب باشد و می توان آن را به یکی از دو روش زیر به کار برد.

موقعیت دویدن یا راه رفتن ممکن است بر روی محیط بیرونی دایره تردویل و در محیط آج‌چرخ باشد و شخص می‌تواند به صورت پله ای روی آن راه رفته یا حرکت کند. در شکل دیگر، یک فرد یا حتی یک حیوان می‌تواند به سادگی در داخل تردویل بایستد و بسته به نیاز سرعت چرخش آن، حرکت کند.

 

تردمیل های حیوانی

 

تردویل ممکن است به منظور آسیاب غلات، نیرو دادن به جرثقیل ها یا بالا آوردن آب از زیرزمین مورد استفاده قرار گیرد. رومیان و یونانیان باستان به طور گسترده از تردویل برای بالا آوردن آب از اعماق زمین استفاده می کردند.

در اوایل دوران ویکتوریایی بریتانیا، تردویل حتی به عنوان نوعی مجازات برای زندانیان در زندان ها استفاده می شد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده از تردویل در زیر آب نیز کاربرد داشته است. به عنوان مثال، در سال 1851، یک تردویل در زیردریایی به منظور بالا آمدن یا غواصی زیردریایی بر اساس پمپاژ هوا برای تغییر شناور استفاده شد.

 

نخستین تردمیل ها


از لحاظ تاریخی، تردمیل‌ها به منظور اصلاح و تربیت زندانیان اختراع شدند، روشی که در سال 1817 توسط سر ویلیام کوبیت (Cubitt) ایجاد شد، البته که نخستین بار با نام تردویل معرفی شد.

روش کار تردویل های زندان بدین صورت بود که زندانیان در شیفت های طولانی مدت چندین ساعته بر روی تردویل هایی پره دار حرکت کرده و موجب چرخش پره های این تردویل می شدند.

 

تردمیل های زندانی

 

این کار نه تنها موجبات شکنجه آنها را فراهم می کرد، بلکه هم موجب حرکت و پمپاژ آب در فضای زندان شده و هم با این کار، نان مورد نیاز سایر زندانیان از طریق کوبیده و آسیاب شدن گندم ها تامین می شد.

به عقیده برخی اختراع تردمیل برای استفاده در زندان ها را می توان در یک نیاز اقتصادی جستجو کرد.

در انگلستان در قرن نوزدهم، بسیاری از کارخانه ها با مشکل عدم تامین انرژی مورد نیاز و ورشکستگی مواجه شدند. به عنوان یک راه حل، کوبیت این تردویل ها را ارائه کرد که هدف آن فراهم نمودن نیرو و انرژی مورد نیاز کارخانه ها بود.

 

تردمیل های پزشکی

 

تردمیل ها در طول سال های بعدی وارد صنعت پزشکی شدند. یکی از اولین اهداف تردمیل پزشکی برای تشخیص بیماری های ریوی و قلبی بود و این اتفاق پس از اختراع تردمیل پزشکی توسط وین کوینتون و دکتر رابرت بروس در سال 1952 در دانشگاه واشنگتن به وقوع پیوست.

هنگامی که مطالعه دکتر کنت کوپر در مورد مزایای ورزش هوازی در قالب کتابی در سال 1968 منتشر شد، استدلال های پزشکی مناسبی برای توجیه استفاده از تردمیل در خانه به دست آمد. مهمترین بحث کتاب کوپر بر این اصل استوار بود که در صورتی که افراد در طول هفته روزانه تنها 8 دقیقه بدوند، شرایط فیزیکی و سلامتی به مراتب بهترین خواهند داشت.

مدتی بعد یک مهندس مکانیک به نام ویلیام استاپ با تاثیر پذیری از کتاب کوپر، نخستین تردمیل دنیا را با نام PaceMaster 600 تولید و نخستین نسخه آن را برای دکتر کوپر ارسال نمود.

 

تردمیل PaceMaster 600

 

جالب اینکه کوپر نخستین نسخه PaceMaster 600 را برای خودش خریداری نمود و به عقیده برخی یکی از دلایل عمر زیاد وی، استفاده دائمی از همین دستگاه می باشد.

 

نخستین تردمیل

 

در حال حاضر، بسیاری از مراکز درمانی از تردمیل پزشکی بهره می برند. مکان هایی مانند مراکز توانبخشی، بیمارستان ها، کلینیک های فیزیوتراپی، کلینیک های پزشکی و دانشگاه ها همگی دارای تردمیل برای مقاصد پزشکی هستند.


تردمیل های باشگاهی و تناسب اندام

 

تردمیل به دلیل تشویق به پیاده روی و دویدن بدون نیاز به فضای زیاد، یک وسیله ورزشی عالی برای تمرینات هوازی است. در نتیجه ی استفاده از تردمیل، ضربان نبض، ضربان تنفس و ضربان قلب فرد افزایش می یابد.

بیشتر تردمیل های تناسب اندام در بازار دارای امکانی به نام "حالت قلبی" هستند که حالتی است که ضربان قلب هدف را تعیین می کند. سپس تردمیل سرعت را به طور خودکار کنترل می کند، تا زمانی که فرد به حالت تعیین شده ضربان قلب برسد.

 

تردمیل های امروزی

 

برای افراد بزرگتر یا سنگین تر مانند ورزشکاران، تردمیل در اندازه های بزرگتر نیز موجود است.


تردمیل یک اختراع قدیمی نیست، اما در تاریخ بیش از 150 ساله آن، برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شده است. در ابتدا قرار بود از آن در قرن نوزدهم در زندان ها برای مجازات زندانیان استفاده شود. سپس، با گذشت زمان، تردمیل کاربردهای سودمندتری را برای عموم مردم به نمایش گذاشت.

در نهایت امروزه به طور خاص از آن به عنوان یک وسیله پزشکی و دستگاه تناسب اندام استفاده می شود که افراد می توانند به راحتی در خانه، مراکز درمانی و باشگاه های ورزشی از مزایای آن بهره ببرند.


حرف آخر

 

بر اساسا آنچه گفته شد، تردمیل های پیشرفته امروزی دارای کاربردها و انواع مختلفی هستند. از تردمیل های پزشکی گرفته تا تردمیل های ورزشی که بر اساس نوع عملکرد، به انواع تردمیل برقی و تردمیل مکانیکی تقسیم می شوند.

شرکت تکنو دو نیز با تکیه بر جدیدترین و تکنولوژی های ، اقدام به تولید و فروش انواع تردمیل خانگی و باشگاهی با قیمت های مناسب نموده است.

جهت خرید این تجهیزات ورزشی و آگاهی از خدمات پس از فروش مجموعه، با کارشناسان تکنو دو از طریق صفحه ارتباط با ما در تماس باشید تا مشاوره های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.
 

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.