0
محتویات سبد خرید

وبلاگ

  • 1116
  • 360 مرتبه
  • 25 مهر 1401

فواید پیاده روی برای سلامتی

فواید پیاده روی برای سلامتی

متخصصان اعتقاد دارند که پیاده روی یکی از ایده آل ترین شکل های ورزش های قلبی-عروقی است که می توانید انجام دهید.

 

پیاده روی می تواند یک ورزش عالی باشد، چرا که به هیچ وسیله یا آموزش خاصی نیاز ندارد و شما می توانید آن را در هر جایی انجام دهید. به علاوه، متخصصان موافق هستند که پیاده روی یکی از ایده آل ترین شکل های ورزش قلبی عروقی است که می توانید انجام دهید.

مدت ها قبل از اینکه بتوانیم برای رفت و آمد به ماشین، هواپیما یا حتی دوچرخه تکیه کنیم، پیاده روی به عنوان یک عملکرد اساسی برای انسان عمل می کرد و به ما اجازه می داد از نقطه A به نقطه B برسیم.

اکنون، بسیاری از افراد نه برای حمل و نقل، بلکه برای «سلامتی» پیاده روی می کنند. دانشمندان و کارشناسان آمادگی جسمانی، نه تنها به سلامت جسمانی پیاده‌روها، بلکه به سلامت روانی آنها نیز اشاره می کنند.

 

فواید فیزیکی

 

پیاده روی منظم و سریع می تواند به شما کمک کند وزن ایده آل خود را حفظ کنید، استخوان های خود را تقویت کنید و احتمال ابتلا به بیماری های مختلف قلبی عروقی را کاهش دهید.

طبق گفته کلینیک مایو، افرادی که به طور منظم پیاده روی می کنند، می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا و دیابت نوع 2 را کاهش دهند. انجمن قلب آمریکا همچنین پیاده روی منظم را با کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط می داند.

 

مزایای پیاده روی

 

برخی از مطالعات همچنین به ارتباط مستقیم میان پیاده روی منظم با طول عمر طولانی تر، کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها، سلامت بهتر مفاصل و استخوان ها و کاهش سطح کلسترول اشاره می کنند.

پیاده روی در مقایسه با دویدن و سایر ورزش های هوازی پر تاثیر، این مزیت را دارد که فشار کمتری بر زانوها و مفاصل ران وارد کند. در نتیجه، پیاده روی عملکردهای قلبی عروقی شما را بدون فشار بیش از حد مفاصل تقویت می کند. این ویژگی راه رفتن را به گزینه ای عالی برای افراد مبتلا به آرتریت یا سایر مشکلات مفصلی تبدیل می کند.

 

پیاده روی ایمن

 

در بسیاری از جوامع، جایی که زیرساخت ها عمدتاً برای تطبیق با ترافیک خودرو طراحی شده است، عابران پیاده باید هنگام تصمیم گیری در مورد مکان پیاده روی احتیاط کنند. از پیاده روی بسیار نزدیک به خیابان های شلوغ خودداری کنید و حتی الامکان از پیاده روها استفاده کنید.

اگر شب راه می روید، لباس هایی که نو را انعکاس می دهند، بپوشید یا چراغ قوه به همراه داشته باشید. اگر بعد از یک دوره عدم تحرک، یک روال جدید پیاده روی را شروع می کنید، برنامه پیاده روی خود را به تدریج اعمال کنید.

اگر چاق هستید یا هر بیماری قلبی عروقی یا سایر بیماری های جدی دارید، قبل از ایجاد هر گونه تغییر شدید در عادات ورزشی خود با پزشک مشورت کنید.

به طور کلی، پیاده‌روی راه بسیار خوبی برای از سرگیری تمرینات بدنی پس از یک دوره عدم تحرک است که نسبت به دویدن یا ورزش‌های شدیدتر یا پرتحرک، بازگشت ملایم‌تری را ارائه می‌دهد.

 

فواید ذهنی پیاده روی

 

علاوه بر ویژگی ها و مزایای بارز جسمانی، پیاده روی منظم می تواند اثرات مثبت استثنایی بر سلامت روان داشته باشد. فعالیت بدنی منظم مانند پیاده روی، با کاهش افسردگی و همچنین بهبود سلامت روانی کلی مرتبط است.

در مطالعات انجام شده بر روی کودکان مدرسه ای، اثبات شد که پیاده روی منظم می تواند با بهبود عملکرد تحصیلی آنها مرتبط باشد. علاوه بر این، کودکانی که به جای سوار شدن بر اتوبوس یا ماشین، پیاده به مدرسه می‌روند، می‌توانند احساس استقلال و اتکا به خود را بهبود بخشند که عاملی حیاتی در رشد مهارت‌های اجتماعی و سلامت روانی کلی آنهاست.

 

فواید ذهنی پیاده روی

 

برای بسیاری از افرادی که پیاده روی می کنند، پیاده‌روی روزانه یک عملکرد اجتماعی مهم نیز به شمار می آید. شما می توانید به طور منظم در محله خود قدم بزنید و به احتمال زیاد همسایگان خود را بشناسید و پیوندهای اجتماعی را که جزء مهمی از سلامت روان است، تجربه کنید.

برای افراد پرمشغله ای که در تقلای زندگی اجتماعی با روزهای کاری پرمشغله تلاش می کنند، پیاده روی می تواند فرصتی برای ارتباط با یک دوست صمیمی نیز باشد.

 

کمک به جامعه با پیاده روی


پیاده روی می تواند مزایای استثنایی نه تنها برای سلامت شخصی شما، بلکه برای رفاه دیگران نیز ارائه دهد. بسیاری از سازمان‌های خیریه از پیاده روی به عنوان ابزار اصلی جمع‌آوری کمک مالی استفاده می‌کنند.

این رویدادها فراگیرتر از ماراتن‌ها، افراد را تشویق می‌کنند تا مسافت مشخصی را پیاده‌روی کنند و در این فرآیند، کمک مالی برای خیریه جمع‌آوری کنند. اگر از پیاده‌روی لذت می‌برید یا می‌خواهید از هدفی حمایت کنید، می تواند به ازای هر دلار پول اهدایی که دریافت می‌کنید، «تعهد» دهید که مسافت معینی را طی کنید.

شرایط خاص چنین پیاده روی ها متفاوت است. در بیشتر موارد، آنها فواید سلامتی پیاده روی را با یک رویداد اجتماعی مثبت و اجتماعی و جمع آوری کمک مالی برای یک سازمان خیریه ترکیب می کنند.

 

حرف آخر

 

همه آنچه که از پیاده روی برای شما بیان کردیم، حاکی از اهمیت بالای آن است. اما شاید برای برخی این سوال پیش بیاید که در دنیای شلوغ و پر از درگیری کنونی شاید همیشه زمان لازم و یا امکانات لازم برای بیرون رفتن وجود نداشته باشد.

گاهش حتی ممکن است سرما و یا حتی آلودگی بیرون از منزل موجب شود شما از نعمت این ورزش عالی محروم شوید.

با ورود تجهیزات وررشی به دنیای زندگی مدرن همچون تردمیل بخش زیادی از این مشکلات رفع شده است و دیگر شاید بهانه ای دیگر برای نپرداختن به این ورزش ارزشمند وجود نداشته باشد.

انواع تردمیل های مکانیکی و برقی با امکانات محتلف که به شما این امکان را می دهد که حالت های مختلف پیاده روی با سختی های متفاوت ایجاد نموده و از مزایای آن بهره مند شوید.

 

تردمیل مکانیکی تکنودو

 

تردمیل های قوس دار مکانیکی شرکت تکنو دو در قالب چندین محصول با امکانات مختلف و با بهره گیری از پیشرفته ترین متدهای روز دنیا در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

باعث افتخار ما می باشد که از طریق ارائه مشاوره های لازم، شما را در انتخاب و خرید تردمیل متناسب با نیازها و شرایط مورد نظرتان همراهی نماییم.

 

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.