0
محتویات سبد خرید

وبلاگ

  • 1112
  • 1117 مرتبه
  • 30 شهریور 1401

تردمیل قوس دار مکانیکی و مزایای آن

تردمیل قوس دار مکانیکی و مزایای آن

تردمیل منحنی که برای حرکت طبیعی انسان طراحی شده، یک ماشین مقعر و مدرن است که بدون نیاز به برق، تنها با قدرت پاهای شما کار می کند.

 

تردمیل قوس دار (منحنی) چیست؟

 

تردمیل قوس دار که برای حرکت طبیعی انسان طراحی شده است، یک ماشین مقعر و مدرن است که تنها با قدرت پاهای شما کار می کند. این دستگاه بدون نیاز به برق و بدون حداکثر سرعت، امکاناتی بسیار شبیه به دویدن در فضای باز را فراهم می کند.

تردمیل مکانیکی منحنی با سطح دویدن منحنی و باریک خود، به شما این امکان را می‌دهد که تسمه تردمیل را با استفاده از سینه پای خود(بخش جلویی کف پا) به حرکت درآورده و بدن خود را همانطور که می دوید، به جلو هل دهید.

ورزش باید هدفمند و استاندارد باشد. تردمیل های قوس دار برای تمرینات سرعتی عالی هستند، زیرا برای دویدن نیازی نیست منتظر بمانید تا موتور تردمیل، تسمه را با سرعت خاصی بچرخاند.


نحوه عملکرد تردمیل خمیده یا قوس دار

 

بر خلاف اکثر تردمیل‌های استاندارد برقی، حرکت تردمیل‌های منحنی به صورت مکانیکی می باشد، به این معنی که خودکار نبوده و موتور ندارند، لذا برای تامین انرژی تسمه جهت حرکت، به وزن بدن کاربر متکی هستند. گفته می شود که شکل منحنی تردمیل، برداشتن گام را طبیعی تر نموده و فرم مناسب و ضربه پا را تقویت می کند.

در تردمیل قوس دار مکانیکی هرچه بیشتر از مرکز منحنی خارج شوید، تسمه سریعتر حرکت می کند. اگر می خواهید گهگاهی از تردمیل برای دویدن استفاده کنید، بهتر است با سینه پا ضربه بزید و گام بردارید، چرا که این کار می تواند به کاهش ضربه بر روی مفاصل شما کمک کند.

 

استفاده از سینه پا در تردمیل های مکانیکی قوس دار

 

هیچ چراغ چشمک زن یا تمرین از پیش برنامه ریزی شده ای روی تردمیل خمیده وجود ندارد. انرژی آن تنها و تنها توسط شما تامین می شود، در واقع با اصطکاک ناشی از هر قدم، کمربند یا تسمه را به سمت پایین و پشت سر شما می کشد. هرچه در قوس جلوتر بدوید، تسمه سریعتر حرکت می کند و سرعت شما نیز سریعتر خواهد بود.


تفاوت تردمیل های مکانیکی منحنی با تردمیل سنتی برقی

 

تردمیل های مکانیکی منحنی یا قوس دار تمرینات از پیش برنامه ریزی شده ای را ارائه نمی دهند. این بدان معناست که اضافه کردن هر بازه زمانی HIIT به عهده شما خواهد بود. همچنین، تردمیل‌های خمیده معادل راه رفتن روی شیب بین ۶ تا ۸ درصد است.

از آنجایی که تردمیل‌های قوس دار به صورت خودکار کار می‌کنند، احتمالاً به ظاهر کندتر حرکت کند و شاید شما تصور کنید سریع‌تر خسته ‌می شوید، در حالی که این کار کاملا باعث کارآمدی عملکرد بدنی شما می شود.

 

مزایای تردمیل منحنی مکانیکی

 

راه رفتن روی تردمیل می تواند راهی عالی برای بهبود تناسب اندام قلبی و کاهش وزن باشد، به خصوص زمانی که بیرون هوا خیلی سرد و یا تاریک است. در حال حاضر، بسیاری از باشگاه‌های ورزشی، به جای تردمیل های قدیمی از تردمیل های منحنی، خمیده یا قوس دار استفاده می کنند.

حال سوال اینجاست چرا تیم‌های ورزشی، کلینیک های توانبخشی و بوتیک‌های تناسب اندام با فناوری ها پیشرفته، همگی به دنبال تردمیل های منحنی هستند؟

چه نکاتی است که شما باید در مورد این ماشین‌های خودران منحنی بدانید؟

به کمک تردمیل های منحنی شما می‌توانید آهسته یا تند دویدن های تک بعدی را کنار بگذارید و از مزایای این نوع جدید از تردمیل ها بهره مند شوید.

تردمیل های منحنی مکانیکی در مقایسه با تردمیل های مسطح و موتوردار یا برقی، مزایای زیادی برای واکرها و دونده ها دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم :

 

• تردمیل خمیده کالری را سریعتر می سوزاند

 

به گفته سازندگان آن، شما می توانید 30 درصد کالری بیشتری روی تردمیل خمیده بسوزانید. دانشمندانی که شدت فیزیولوژیک یک تردمیل موتوردار استاندارد را در مقایسه با یک تردمیل غیر موتوری و منحنی اندازه گیری کردند، نتایج قوی تر و با ارزش تری را از تردمیل دومی گزارش کردند.

به لطف این شدت و تاثیرگذاری بالاتر، تردمیل های منحنی برای تمرینات اینتروال با شدت بالا (HIIT) مناسب هستند.

به کمک تردمیل های منحنی، شما ضربان قلب خود را سریع‌تر افزایش می‌دهید و آن را حفظ می‌کنید، در نتیجه این کار نیاز به اکسیژن را افزایش داده و به سوزاندن کالری بیشتری نسبت به تمرینات هوازی معمولی کمک می‌کند. 

 

• تردمیل خمیده گروه های عضلانی بیشتری را درگیر می کند

 

ماهیت خودکار تردمیل های منحنی، آن را شبیه به راه رفتن در بیرون از خانه می کند و کاربر را ملزم می کند تا عضلات همسترینگ، باسن و بخش مرکزی بدن خود را به جلو حرکت دهد.

از آنجایی که در تردمیل های سنتی و افقی مجبور نیستید برای جلو بردن خود فشار بیاورید، در واقع کل عضلات پای شما را درگیر نمی کنند.

 

تردمیل قوس دار مکانیکی

 

اما تردمیل های منحنی، پاهای شما را مجبور می‌کنند تا از همان ابتدا نیرو وارد نمایند و همه چیز را از عضلات باسن گرفته تا همسترینگ را برای راه‌اندازی دستگاه فعال می‌کنند. برای کنترل سرعت دویدن نیز سوئیچ یا کلیدی وجود ندارد که از طریق آن سرعت خود را تنظیم کنید، لذا فقط با فشار بیشتر می‌توانید سرعت خود را افزایش دهید.

 

• تردمیل منحنی برای مفاصل ضرر کمتری دارد

 

در تردمیل های خمیده یا منحنی، دیگر نیازی نیست دویدن خود را فدای حفظ زانوهای خود کنید. سطح شیب منحنی به جذب ضربه روی مفاصل و بافت همبند کمک می کند و از آسیب هایی که اغلب با کوبیدن پا بر روی زمین همراه است، جلوگیری می کند.

تردمیل های استاندارد و مسطح برای جذب این شوک وارد شده به پا طراحی نشده اند، به این معنی که مفاصل شما در طول زمان مستعد ساییدگی و حتی پارگی هستند.

 

• استقامت را بهبود می بخشد

 

فشار دادن سطح خمیده به مصرف انرژی بیشتری نیاز دارد که به نوبه خود ضربان قلب شما را بالا می برد و حداکثر VO2 (حداکثر اکسیژن مصرفی) شما را بهبود می بخشد.

 

• استفاده از آن آسان و ایمن است

 

نبود هیچ دکمه ای اضافی یا ابزاری برای قطع شدن تردمیل جهت جلوگیری از پرت شدن از روی آن، یک ویژگی جذاب برای تردمیل های مکانیکی قوس دار یا خمیده می باشد.

عدم نگرانی در مورد تفاوت میان سرعت شما با سرعت تسمه دستگاه، این دستگاه را ایمن تر می کند. (اگر شما حرکت نکنید، دستگاه نیز حرکت نمی کند!)

 

با چه سرعتی می توانید روی تردمیل خمیده بدوید و چگونه آن را تنظیم کنید؟

 

در تردمیل های قوس دار مکانیکی شما می توانید سرعت دویدن را خودتان در هر زمان کنترل کنید. برای تغییر سرعت، می توانید از وضعیت بدن خود روی سطح دویدن نیز استفاده کنید.

در واقع اگر روی بخش جلویی "منحنی" قدم بگذارید، سرعت افزایش می یابد. اگر می خواهید سرعت خود را کاهش دهید، بر روی قسمت پشتی منحنی قدم بگذارید.

عملا هیچ محدودیتی برای سرعت دویدن روی تردمیل خمیده وجود ندارد. تا زمانی که پاهای شما بتوانند سرعت را حفظ کنند، به دویدن خود ادامه خواهید داد. گزارش شده است که برخی دوندگان حرفه ای به سرعت بیش از 24 مایل در ساعت با استفاده از این تردمیل رسیده اند.

 

تردمیل مکانیکی قوس دار تکنو دو

 

در حال حاضر تردمیل های مکانیکی قوس دار شرکت تکنو دو پیشرفته ترین نسل تردمیل های مکانیکی موجود می باشد. این نوع تردمیل دارای حالتی ارگونومیک است که باعث کاهش آسیب مفاصل و اندام های بدن می شود.

جهت سفارش و خرید تردمیل های قوس دار مکانیکی تکنو دو، از طریق صفحه ارتباط با ما با کارشناسان مجموعه در تماس باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.
 

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.