0
محتویات سبد خرید

وبلاگ

  • 2121
  • 457 مرتبه
  • 18 آبان 1401

مزایای شگفت انگیز تردمیل مکانیکی

مزایای شگفت انگیز تردمیل مکانیکی

تردمیل های مکانیکی یا دستی برای کار کردن نیازی به اتصال الکتریکی ندارند و حرکت آنها صرفا توسط دونده یا ورزشکار تغذیه می شود.

 

اگر دوست دارید در خانه ورزش کنید، ممکن است نیاز به خرید یک تردمیل داشته باشید. وقتی به فروشگاه می‌روید، معمولاً دو گزینه برای انتخاب وجود دارد :

- تردمیل مکانیکی(تردمیل دستی)

- تردمیل برقی (تردمیل خودکار یا اتوماتیک)


تردمیل های برقی یا اتوماتیک آنهایی هستند که به منبع تغذیه و برق متصل می شوند. آنها خود به خود و با انرژی برق حرکت می کنند و تنها با دکمه ای روشن و خاموش می شوند.

تردمیل های مکانیکی یا دستی برای کار کردن نیازی به اتصال الکتریکی ندارند. آنها توسط دونده تغذیه می شوند و به دو شکل هستند :

- تردمیل مکانیکی تسمه تخت

- تردمیل مکانیکی تسمه منحنی


تردمیل های تسمه منحنی یا همان تردمیل های قوس دار دارای تسمه های بلندتری هستند، لذا برای دویدن یا پیاده روی مناسب و ایده آل هستند، در حالی که تردمیل های دارای تسمه صاف استحکام کمتری دارند و بیشتر برای پیاده روی مناسب هستند.

در اینجا قصد داریم برای شما که قصد خرید یک تردمیل مناسب با بیشترین کارایی را دارید، مزایا و خصوصیات بارز تردمیل های مکانیکی یا دستی را بیان کنیم :

 

مزایای تردمیل مکانیکی (دستی)

 

1. تردمیل های مکانیکی مقرون به صرفه هستند


یکی از دلایلی که باید تردمیل مکانیکی را انتخاب کنید، قیمت ارزان و مناسب آن است. از آنجایی که این نوع تجهیزات ورزشی امکانات زیادی ندارند، کاملا مقرون به صرفه هستند.

یک تردمیل مکانیکی تسمه تخت چندین برابر قیمت کمتری از مدل های برقی یا اتوماتیک دارد. با این حال، اگر یک تردمیل با تسمه منحنی می خواهید، ممکن است مجبور شوید مبلغ بیشتری را بپردازید، گاهی اوقات به اندازه نسخه موتوردار. 

 

2. با تردمیل مکانیکی کالری بیشتری می سوزانید


همواره بهترین ایده این است که با انتخاب گزینه های ورزشی متنوع باعث شوید تلاش و تحرک بیشتری داشته باشید. از آنجایی که تردمیل مکانیکی با حرکت شما کار می کند، لذا برای حرکت دادن آن باید کار بیشتری انجام دهید.

مطالعات محققین نشان داده است که انرژی صرف شده توسط دوندگان روی تردمیل دستی یا مکانیکی، 30 درصد بیشتر از انرژی صرف شده روی تردمیل اتوماتیک یا برقی در سرعت مشابه است. بنابراین شما با استفاده از تردمیل مکانیکی کالری یا چربی بیشتری می سوزانید و وزن بیشتری از دست می دهید.

 

بهترین تردمیل خانگی

 

اگر روی تردمیل قوس دار یا منحنی می دوید، می توانید آهسته شروع به حرکت کنید، سپس رفته رفته سرعت خود را افزایش دهید و با یک سرعت مشخص به پایان برسانید.


3. تجهیزات تردمیل مکانیکی سبک است


معمولا هنگام خرید تجهیزات ورزشی، می خواهید بدانید که چقدر سنگین است تا بتوانید برای حمل و نقل آن برنامه ریزی کنید. گاهی اوقات، ممکن است قصد تغییر خانه خود را داشته باشید یا ممکن است بخواهید در قسمت دیگری از کشور برای مدتی طولانی تعطیلات خود را بگذرانید. اگر به حفظ تناسب اندام اهمیت می دهید، ممکن است تمایل داشته باشید تجهیزات ورزشی را با خود حمل کنید.

از طرف دیگر، اگر فضای کمی در خانه دارید و مجبور هستید وسایل خود را دائم جمع و باز کنید، تردمیل های مکانیکی بهترین گزینه برای شما هستند. شما می توانید آن ها را به راحتی نگهداری کرده و یا به هر قسمت از خانه منتقل کنید.

 

4. تردمیل مکانیکی هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارد


برای اینکه بتوانید این مزیت را به درستی درک کنید، از شخصی که دارای تردمیل برقی است و تعمیر و نگهداری آن را به طور منظم انجام می دهد، سوال کنید.

تردمیل های برقی به خاطر موتوری که دستگاه را تغذیه می کند و سایر تجهیزات الکتریکی دائما نیاز به بررسی دارند، اما برعکس، تردمیل های مکانیکی به تنظیم زیادی نیاز ندارند.


5. تردمیل مکانیکی ایمن تر از نسخه برقی می باشد


خطر تردمیل این است که گاهی ممکن است فرد لیز بخورد. در صورت لیز خوردن و افتادن روی تردمیل موتوری، تلفات شدیدتر خواهد بود. این به این دلیل است که تردمیل مکانیک با توقف حرکت شما از حرکت می ایستد.

شما اگر نتوانید کلید قطع کن دستگاه را فعال کنید، تردمیل برقی، همچنان با همان سرعت بالای خود به حرکت ادامه می دهد و این می تواند به شدت به شما آسیب برساند.

از طرفی ممکن است فرد دچار جراحات ناشی از اصطکاک، کبودی و سایر زخم های مرتبط شود. تردمیل های مکانیکی به قدری ایمن هستند که حتی کودکان، تحت نظارت دقیق بزرگسالان، می توانند روی آنها تمرین کنند.

- 9 نکته ایمنی برای استفاده از تردمیل


6. امکان کنترل را به شما می دهد


آیا تا به حال افرادی را که روی تردمیل برقی تلاش می کنند تا با دستگاه هماهنگ باشند را تماشا کرده اید؟ اکثر آنها به نظر می رسد که گاهی مستاصل می شوند.

 

کنترل سرعت تردمیل

 

تردمیل های مکانیکی این مشکل را ندارند، زیرا این خود شما هستید که منبع انرژی دستگاه هستید و دستگاه همگام با سرعت شما حرکت می کند. به این ترتیب، مجبور نخواهید بود برای تطبیق خود با دستگاه سختی بکشید. شما در حین حرکت می توانید شیب یا میزان مقاومت را به صورت دستی تغییر دهید.


7. برای دوندگان معمولی یا افراد غیر دونده مناسب است

 

برخی از افراد به برخی دلایل پزشکی نمی توانند خیلی سریع بدوند یا گاهی اصلا نمی توانند بدوند. آنها ممکن است در مفاصل خود مشکل داشته باشند یا وضعیت تناسب اندام آنها نامناسب باشد.

اگر به این دسته‌ها تعلق دارید، ممکن است همچنان بخواهید ورزش کنید و حداکثر فواید را از جلسات تمرینی خود ببرید. تردمیل مکانیکی تخت به شما این امکان را می دهد که در حین ورزش راحت راه بروید.

برخلاف راه رفتن معمولی در پیاده رو، راه رفتن روی تردمیل دستی به تلاش بیشتری نیاز دارد. به دلیل همین فشار مورد نیاز، حداکثر خروجی را از یک ورزش ساده مانند پیاده روی با استفاده از تردمیل خواهید گرفت.

 

8. به برق نیاز ندارد


یکی از مزایای عالی تردمیل های مکانیکی این است که برقی نیستند. در نتیجه می‌توانید آن‌ها را حتی به بیرون از محیط خانه یا باشگاه ببرید، یا در گوشه‌ای از خانه یا باشگاه بدون نیاز به دوشاخه برق استفاده کنید یا آن‌ها را بدون محدودیت جا به جا کنید. این ماشین‌ها برای مکان‌هایی که دائما تجربه نوسانات برق را دارند، عالی هستند.


9. عالی برای تمرینات اینتروال


تمرینات اینتروال (Interval Training) يا متناوب، ترکیبی از تمرين و استراحت به طور متناوب می باشد . در تمرينات اينتروال، ميزان خستگی به مراتب كمتر از تمرينات مستمر و مدام است.

تمرینات اینتروال ایده خوبی برای افرادی است که می خواهند سطح تناسب اندام خود را افزایش دهند. به این دلیل که همانطور که بسیاری از مطالعات نشان داده اند، با این نوع تمرین بدن خود را از طریق قرار دادن در سرعت های متفاوت، در شرایط مناسب تمرین قرار می دهید.

مربیان ورزشی، تردمیل منحنی و قوس دار را کاملا ایده آل می دانند، زیرا دارای تمهیداتی برای تمرینات متوسط و شدید است. برخی افراد از این محصول برای تمرینات اینتروال نیز استفاده می کنند و اغلب نیز منجر به نتایج بی نظیری می شود.


10. نگهداری آسان


اگر در خانه خود محدودیت فضا دارید، تردمیل مکانیکی بهترین گزینه برای شما می باشد. گاهی می توان آن ها را جمع کرد و زیر یک تخت یا مبلمان دیگری قرار داد.

حجیم بودن تردمیل برقی معمولاً دلیلی است که افراد مجبورند قید برخی فضاهای مهم منزل یا باشگاه خود را بزنند. بنابراین تردمیل های مکانیکی و غیر موتوری گزینه ای عالی برای افرادی با محدودیت فضا می باشند.


11. از مفاصل شما با ارائه نوع منحنی محافظت می کند


نگرانی های زیادی توسط کارشناسان در مورد تأثیر تردمیل تسمه صاف و مسطح بر روی مفاصل مطرح شده است. تولیدکنندگان با ساخت تردمیل منحنی یا قوس دار به این نگرانی ها پاسخ داده اند.

 

تردمیل مکانیکی قوس دار یا منحنی

 

ساختار تردمیل های قوس دار به شکلی هست که باعث می شود که فشار استانداردی بر روی مفاصل شما وارد شود و بسیار ایمن تر شود.

تردمیل قوس دار و مزایای آن

 

12. همراستا با فکر و بدن شما حرکت می کند

 

تحقیقات زیادی در مورد نحوه حرکت پاها و بدن هنگام دویدن انجام شده است. طبق این مطالعه وقتی افراد می دوند، آن را با سرعت ثابت انجام نمی دهند. اغلب ما سرعت خود را بر اساس یک سری عوامل تنظیم می کنیم.

تردمیل مکانیکی به این تغییرات حساس است و همانند فکر و بدن شما و کاملا طبیعی و همراستای آن حرکت می کند.

 


حرف آخر


اگر به دنبال تردمیلی هستید که با سرعت مشخص فشار بهتری آورده و کالری بهتری بسوزانید، تردمیل مکانیکی یا دستی عالی خواهد بود. برای افرادی که نگران بودجه هستند (تقریبا همه ما این نگرانی را داریم) و فضای محدودی دارند، این دستگاه بسیار مناسب خواهد بود.

اگر می‌خواهید به روشی طبیعی‌تری بدوید و هنگام ورزش از آسیب‌دیدگی ها در امان باشید، تردمیل مکانیکی قطعا بهترین گزینه خواهد بود.

تردمیل های مکانیکی شرکت تکنو دو در قالب چندین سری با امکانات مختلف همه مزایای ذکر شده در این مقاله را به همراه چندین مزایای بی نظیر دیگر ارائه می دهد.

جهت آشنایی با انواع تردمیل های مکانیکی تکنو دو و آگاهی از قیمت آن ها می توانید از طریق اطلاعات درج شده در صفحه تماس با ما، با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.


 

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.