0
محتویات سبد خرید

وبلاگ

  • 1115
  • 952 مرتبه
  • 17 مهر 1401

انواع تمرین با تردمیل

انواع تمرین با تردمیل

راه های بی شماری وجود دارد که یک فرد می تواند خوش فرم شود. اما چه راهی می تواند بیشترین بازدهی را در کمترین زمان ممکن داشته باشد؟

 

راه های بی شماری وجود دارد که یک فرد می تواند خوش فرم و خوش اندام شود. اما استفاده از همه گزینه های موجود قطعا کاری غیرمعمولی و نادرست است. پس باید در این میان به دنبال راه هایی باشیم که بیشترین بازدهی را در کمترین زمان ممکن داشته باشد.

تردمیل یکی از تجهیزاتی است که برای افراد در هر سطح تمرینی قابل استفاده بوده و نتایج آن قابل مشاهده است. افرادی که قبلاً هرگز به عنوان دونده حرفه ای ورزش نکرده اند، مزایای استفاده از خرید تردمیل و استفاده از آن را مشاهده کرده اند.

خرید تردمیل خانگی یا خرید تردمیل باشگاهی تفاوتی نمی کند، در بحث انواع تمرین با تردمیل، همواره چهار دسته تمرین اصلی وجود دارد که می توان از آنها برای سفارشی کردن هر تمرینی که روی تردمیل انجام می شود، استفاده کرد. پیاده روی، دویدن، تپه نوردی و فواصل زمانی، تغییراتی هستند که یک تمرین را هیجان انگیزتر و شدیدتر می کنند.

برنامه های تمرینی زیادی وجود دارد که با هدف خاصی از قبل ساخته شده اند. برخی برای چربی سوزی و برخی دیگر برای افزایش سرعت دویدن هستند. اگر هیچ یک از تمرینات از پیش ساخته شده جواب نداد، به راحتی می توان تمرینی را ایجاد کرد که نتایج مناسب را به دست آورد.

 

راه رفتن روی تردمیل

 

پیاده روی، ابتدایی ترین تمرینی است که می توان روی تردمیل انجام داد. هر فردی با هر شکل، اندازه و سطح آمادگی جسمانی می تواند روی تردمیل راه برود.

برای شروع، سرعتی را تعیین می کنید و شروع به راه رفتن می کنید. شروع آهسته بهترین راه است. برای افرادی که وزن زیادی برای کاهش وزن دارند، پیاده روی بهترین گزینه است.

پیاده روی می تواند در مدت زمان کوتاهی نتیجه دهد. به محض مشاهده نتایج، افراد برای ادامه دادن و کاهش وزن بیشتر انگیزه پیدا می کنند.

پیاده روی برای مفاصل بسیار مفید است. پزشکان توصیه می کنند که آهسته شروع کنید، به خصوص برای افرادی که تازه شروع به پیاده روی کرده اند یا وزن و ابعاد بزرگتری دارند. برنامه های پیاده روی زیادی وجود دارد. اکثر آنها به صورت افزایشی هفتگی انجام می شوند. 

به نظر می رسد 8 تا 12 هفته، متداول ترین بازه زمانی مورد استفاده باشد. تمرین هر هفته بر اساس هفته آخر برنامه ریزی می‌شود و به عضلات اجازه می‌دهد تا اندکی بیشتر فعالیت کنند. با پایبندی به این برنامه ها و دنبال کردن آنچه خواسته شده است، به راحتی می توان نتایج را مشاهده کرد.

 

دویدن روی تردمیل

 

علاقه به دویدن برای همه یکسان نیست. به نظر می رسد مردم یا عاشق دویدن هستند یا از دویدن متنفرند. به نظر نمی رسد حد وسطی وجود داشته باشد. وقتی مردم تصمیم می‌گیرند که دونده شوند، بهترین کار این است که در مسافت‌های طولانی حرکت کنند.

 

دویدن بر روی تردمیل

 

همه افراد برای شروع دویدن و پیمودن مسافت های طولانی برنامه های لازم و تجهیزات ورزشی مناسب ندارند. برنامه های بسیاری وجود دارند که می توانند به افراد کمک کنند تا استقامت و سرعت خود را افزایش دهند.

برنامه های ارائه شده بر مبنای تردمیل برای کمک به یک فرد برای تبدیل شدن به یک دونده و برنامه هایی برای کمک به مردم برای بهبود دویدن وجود دارد. مدت زمان لازم برای تکمیل این برنامه ها بسته به هدف برنامه متفاوت خواهد بود. برخی هستند که فقط 20 دقیقه در روز زمان نیاز دارند و می توانند یک تمرین خوب را در مدت زمان کوتاهی انجام دهند.

 

تپه نوردی روی تردمیل

 

تمرینات تپه نوردی برای واکر یا دونده های حرفه ای مناسب است. این تمرینات به دلایل مختلفی انجام می شود. برخی افراد تردمیل را تا حدودی کسل کننده می دانند و از تمرینات تپه برای افزایش هیجان استفاده می کنند.

برخی دیگر از تمرینات تپه برای آماده شدن و تمرین برای رویدادها یا مسابقات آتی خود استفاده می کنند.

 

تپه نوردی بر روی تردمیل

 

بسیاری از تردمیل های باشگاهی یا خانگی با تمرینات تپه ای از قبل برنامه ریزی شده اند و تنها کاری که باید انجام دهید فشار دادن یک دکمه برای شروع تمرین است. برای کسانی که به دنبال به دست آوردن نتایج خاص هستند، برنامه های زیادی برای رفع این نیازها وجود دارد.

 

تمرینات اینتروال روی تردمیل

 

به عقیده بسیاری، تمرینات اینتروال احتمالاً سخت ترین تمرینی است که می توان روی تردمیل انجام داد. 

تمرینات اینتروال یا همان Interval Training، نوعی تمرینات فیزیکی می باشد که مبنای آن تغییر در شدت تمرین در بازه های زمانی گوناگون است.

در تمرینات اینتروال شما به صورت متناوب شدت تمرین خود را از زیاد به کم و از کم به زیاد تغییر می دهید. این تمرینات نوعی از تمرینات هوازی در بازه های زمانی معین و مشخص می باشند.

این نوع تمرین از سرعت ها و شیب های متفاوتی برای بالا بردن سطح شدت تمرین استفاده می کند. مانند تمرینات تپه، بسیاری از تردمیل ها با برنامه های اینتروال نیز از قبل برنامه ریزی شده اند.

همچنین مانند تمرین در تپه، در صورت نیاز به یک نتیجه خاص، برنامه های با فواصل متعددی وجود دارد، چرا که استفاده از فواصل به موثرتر شدن تمرین کمک می کند، ماهیچه های مختلفی را به کار می اندازد و قدرت ورزشکار به روش های مختلف افزایش می یابد.

استفاده از تردمیل برای تمرین نباید خسته کننده باشد. راه های زیادی برای تغییر تمرین و افزایش یا کاهش شدت وجود دارد.

 

چهار نوع تمرین ذکر شده در بالا همچنین می توانند برای ایجاد یک برنامه منحصر به فرد و نتایج بسیار خاص ترکیب شوند. ترکیب یک برنامه پیاده روی ساده با یک برنامه تپه نوردی ملایم می تواند یکی از این روش ها باشد.

تردمیل های مکانیکی شرکت تکنو دو با حالت قوس دار و ارگونومی امکان پیاده سازی همه این تمرینات را برای شما فراهم می کنند.

واکرها، دوندگان و ورزشکاران می توانند بسته به سلیقه خود، از هر یک از انواع تردمیل و تجهیزات ورزشی تکنو دو استفاده نموده و نتایج دقیق مورد نظر خود را بدست آورند.


 

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.