0
محتویات سبد خرید

وبلاگ

  • 2127
  • 1099 مرتبه
  • 19 آذر 1401

سوالات رایج در مورد تردمیل - بخش دوم

سوالات رایج در مورد تردمیل - بخش دوم

تردمیل یک دستگاه ورزش هوازی بسیار محبوب است که می تواند فواید بسیار زیادی برای سلامتی داشته باشد.

 

تردمیل یک دستگاه ورزش هوازی بسیار محبوب است. یک دستگاه کاردیو همه کاره که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. ورزش بر روی تردمیل علاوه بر کمک به کاهش وزن، می تواند فواید دیگری از جمله موارد زیر داشته باشد :

- شما می توانید در تمام طول سال از تردمیل استفاده کنید.
- این امکان وجود دارد که برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را در حین ورزش تماشا کنید.
- مانند هر تمرین کاردیویی که قلب را تقویت می کند، می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن، بهبود خواب، تقویت خلق و خو و بهبود عملکرد مغز نیز کمک کند.

 

قبلا در بخش اول مقاله سوالات رایج در مورد تردمیل، به برخی از پرتکرارترین سوالات مطرح شده در زمینه تردمیل پرداخته ایم. در این مقاله به بخش دیگری از این سوالات که شاید برای شما نیز مطرح شده باشد، خواهیم پرداخت :

 

چه کارهایی را نباید روی تردمیل انجام داد؟

• چشم پوشی از گرم کردن
• دویدن در فاصله ای خیلی نزدیک به جلوی کمربند
• نگه داشتن کناره های تردمیل
• پریدن به کناره های تردمیل
• دویدن با سرعت دائما یکنواخت
• تنظیم شیب زیاد
• نگاه کردن به پاها یا زمین در هنگان دویدن

 

چه کسانی نباید روی تردمیل بدوند؟

برای افرادی که بیش از حد اضافه وزن دارند یا چاق هستند، دویدن روی تردمیل می تواند منجر به بروز عوارض در مفاصل شود.

درد مفاصل و عواقب دیگر، اغلب در افرادی که در گروه اضافه وزن بالا قرار می گیرند، مشاهده می شود. سعی کنید تا زمانی که به وزن مطمئنی نرسیده اید، از دویدن اجتناب کنید و شکل های جایگزین تمرینات هوازی را امتحان کنید.

 

تردمیل چه فوایدی برای بدن من دارد؟
تردمیل، تمرینات قلبی عروقی برجسته ای را ارائه می دهد که می تواند سلامت قلب شما را به لطف توانایی این دستگاه در حفظ ضربان قلب ثابت در طول تمرین، به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگر کلسترول بالا یا مشکلات قلبی عروقی دارید، استفاده از این دستگاه به شدت به شما توصیه می شود.

 

استاندارد 10 هزار قدم روی تردمیل معادل چه زمان و چه مسافتی است؟
بسته به طول گام و سرعت راه رفتن شما، ده هزار قدم معادل حدود هشت کیلومتر یا یک ساعت و 40 دقیقه پیاده روی می باشد.

 


مسافت مناسب برای پیاده روی روزانه چقدر است؟
پیاده روی نوعی ورزش کم تاثیر و با شدت متوسط است که طیف وسیعی از فواید سلامتی داشته و البته به نسبت خطرات کمی دارد.

 

فواید و مسافت استاندارد پیاده روی

 

در نتیجه CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری) توصیه می کند که بیشتر بزرگسالان برنامه ریزی معادل 10 هزار قدم در روز را هدف اولیه خود قرار دهند. برای اکثر مردم، این مسافت معادل 8 کیلومتر یا 5 مایل است.

 

یک مبتدی چقدر باید روی تردمیل بدود؟
شما می توانید با دویدن هر بار 20 دقیقه و به تعداد سه بار در هفته شروع کنید. مدت زمان دویدن و تعداد روزهای دویدن را به تدریج افزایش دهید، اما تا زمانی که در تکمیل سطح فعلی تمرین خود احساس راحتی نکنید، آن را افزایش ندهید. اگر 20 دقیقه خیلی زیاد است، از تکنیک ایجاد وقفه در بین ورزش استفاده کنید.


آیا ورزش با تردمیل بهتر از دویدن در بیرون است؟
اگر فقط به فواید قلبی عروقی ورزش علاقه دارید، تردمیل گزینه بسیار خوبی است. اما اگر برای یک مسابقه تمرین می‌کنید، از دویدن در بیرون (حداقل برای بخشی از تمرین) سود بیشتری خواهید برد. لذا بایستی مشخص کنید که کدام گزینه برای شما بهتر کار می کند و تا آنجا که ممکن است هر دو روش را به شکل استاندارد انجام دهید.

 

قبل از خرید تردمیل چه نکاتی را باید بدانم؟
چند فاکتوری که هنگام خرید تردمیل باید در نظر بگیرید، بودجه، فضا و اهداف تمرینی شما هستند. اگر فضای کمی دارید، ممکن است بخواهید یک تردمیل با اندازه کوچکتر و قابلیت تاشو را در نظر بگیرید.


چگونه می توانم عضلات شکمم را روی تردمیل تقویت کنم؟
روی تردمیل شیب دار، شیب را تا انتها به سمت بالا بچرخانید و تا جایی که می توانید به مدت 20 ثانیه بدوید. در حین انجام این کار، عضلات شکم خود را به شدت تحت فشار دهید.


کاهش وزن روی تردمیل چند ماه طول می کشد؟
اگر در طول تمرینات تردمیل خود، با سرعت 7 کیلومتر بر ساعت راه بروید و در نتیجه در طول هر جلسه حدود 167 کالری بسوزانید، می توانید در هر 20 تمرین 3500 کالری کاهش ایجاد کنید. این به این معنی است که حدود سه هفته طول می کشد تا نیم کیلو از دست بدهید و بنابراین در دوره شش هفته ای حدود یک کیلو کم کنید.

 

چه مدت باید روی تردمیل راه رفت تا چربی شکم از بین برود؟
30 دقیقه راه رفتن روی تردمیل در روز می تواند به شما در سوزاندن چربی شکم کمک کند، البته که باید در کنار آن چند کار دیگر را نیز انجام دهید. به هر حال راه رفتن بر روی تردمیل فواید زیادی از کاهش وزن گرفته تا بهبود سلامت قلب و عروق برای شما به همراه دارد.

 

کاهش چربی شکم با ورزش

 

یک فرد 70 ساله چند قدم باید راه برود؟
بسیاری از کارشناسان معتقدند که گام های توصیه شده در روز برای سالمندان 7000 تا 10000 قدم است.

 

برای سنم چقدر باید سریع راه برم؟
میانگین سرعت راه رفتن بر اساس سنین مختلف در زیر آورده شده است :
سن   /  متر بر ثانیه /  مایل بر ساعت
20 تا 29 / 1.34 تا 1.36 / 3.0 تا 3.04
30 تا 39 / 1.34 تا 1.43 / 3.0 تا 3.2
40 تا 49 / 1.39 تا 1.43 / 3.11 تا 3.2
50 تا 59 / 1.31 تا 1.43 / 2.93 تا 3.2

 

آیا باید در هنگام ورزش دسته های تردمیل را بگیرید؟

متخصصان تناسب اندام اعتقاد دارند که گرفتن نرده های تردمیل یک عادت بد است، زیرا انجام این کار تمام فواید پیاده روی و دویدن را از بین می برد. وقتی این کار را انجام می‌دهید، کالری کمتری می‌سوزانید، هنر تعادل را یاد نمی‌گیرید و وضعیت بدنی و هماهنگی بدن خود را خراب می‌کنید.

 

آیا دویدن پابرهنه روی تردمیل یا راه رفتن روی تردمیل بدون کفش اشکالی دارد؟
تردمیل فواید ورزش مانند دویدن در فضای باز را ارائه می دهد حتی در داخل خانه. اما این که داخل خانه هستید، دلیل نمی شود که فکر کنید می توانید با پای برهنه بر روی تردمیل راه بروید، چرا این کار صدمات زیادی به کف پاها و سایر مفاصل و کمر وارد می نماید.


چرا بعد از تردمیل احساس سبکی سر و بعضا سرگیجه عجیبی دارم؟

احساس سرگیجه پس از استفاده از تردمیل به دلیل قطع ارتباط بین بدن و مغز شما ایجاد می شود، مغز شما فکر می کند که شما به جلو حرکت می کنید، اما بدن شما در واقع در همان مکان ثابت قرار دارد. به همین دلیل توصیه می شود که خصوصا در هنگام دویدن با سرعت بالا، بلافاصله حرکت خود را متوقف نکنید و به تدریج سرعت خود را کاهش دهید.

 

تغذیه مناسب برای قبل یا بعد از تمرین یا ورزش چگونه است ؟
واقعیت این است که بیشتر دستورالعمل‌های تغذیه‌ای به افراد توصیه می‌کنند چند ساعت قبل از ورزش تغذیه های مشخص به ویژه کربوهیدرات یا شکر داشته باشند. قندهای ساده یا کربوهیدرات‌ها می‌توانند به سرعت توسط بدن شما تجزیه شوند تا انرژی لازم برای حفظ عملکرد عضلات در طول تمرین فراهم شود.

 

تغذیه مناسب ورزشی

 

خانم ها باید چند قدم در روز راه بروند؟
استاندارد تناسب اندام و سلامتی برای بانوان معادل 10000 قدم در روز توصیه شده است، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که حتی 7000 قدم روزانه نیز می تواند فواید سلامتی زیادی برای بانوان داشته باشد.


حرکت با چه سرعتی بر روی تردمیل بهتر است؟
به طور کلی، سرعت نرمال برای پیاده روی از 5 کیلومتر بر ساعت تا 7 کیلومتر بر ساعت متغیر است، در حالی که سرعت استاندارد دویدن از 8 کیلومتر بر ساعت تا 13 کیلومتر بر ساعت می باشد. البته که همه چیز به افرادی بستگی دارد که از تردمیل استفاده می کنند. اما آن چیزی که مشترک است، در ابتدا، دویدن گرم باید با سرعت آهسته باشد، لذا می تواند بین 5 تا 8 کیلومتر بر ساعت برای 5 تا 10 دقیقه متغیر باشد.

 

آیا کار صحیحی است که با معده خالی روی تردمیل بدوید؟
به طور کلی توصیه می شود قبل از دویدن غذا بخورید. این به بدن شما سوختی را ارائه می دهد که برای ورزش ایمن و کارآمد نیاز دارید. اگر ترجیح می دهید با معده خالی بدوید، به دویدن سبک تا متوسط پایبند باشید، اما اگر احساس سرگیجه یا سبکی سر کردید، استراحت کنید.


آیا تردمیل ارزش خرید برای استفاده در خانه را دارد؟
برای تعداد زیادی از افراد، تردمیل می تواند انتخاب ایده آلی به عنوان یک ابزار تناسب اندام در خانه باشد. اگر به پیاده روی یا آهسته دویدن علاقه دارید، تردمیل می تواند به شما کمک کند تا در خانه خود به سرعت و به شکل کارآمد به اهداف تناسب اندام خود برسید.

 

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.