0
محتویات سبد خرید

وبلاگ

  • 2126
  • 507 مرتبه
  • 13 آذر 1401

سوالات رایج در مورد تردمیل - بخش اول

سوالات رایج در مورد تردمیل - بخش اول

تردمیل‌ دستگاهی است که می‌توانید در باشگاه یا خانه روی آن‌ راه بروید و یا بدوید. در اینجا برخی از سوالات رایج در مورد تردمیل آورده شده است.

 

تردمیل‌ها دستگاه‌های ثابتی هستند که می‌توانید در باشگاه یا خانه روی آن‌ها راه بروید و یا بدوید. تردمیل‌ها معمولاً دارای سرعت‌ها و شیب‌های قابل تنظیم هستند تا شرایط تمرین شما را تغییر دهند. تردمیل های سبک تر و دستی معمولاً قیمت کمتری دارند، در حالی که نسخه های سنگین تر و موتوردار قیمت بیشتری دارند.

تردمیل اغلب توسط افرادی استفاده می شود که به تمرین دویدن خود متعهد هستند، اما به دلیل گرمای بیش از حد یا سرما یا حالا به هر دلیلی نمی توانند بیرون بروند. در این مقاله به پرتکرارترین سوالاتی که توسط افراد مختلف و ورزشکاران در زمینه تردمیل مطرح شده پاسخ خواهیم داد.

 

آیا تردمیل برای کاهش وزن مناسب است؟

به عنوان یکی از تمرینات موثر هوازی، استفاده از تردمیل یک راه عالی برای سوزاندن کالری و کاهش وزن است.

 

آیا یک تردمیل ارزان ارزش خرید دارد؟

تردمیل‌ها یک سرمایه‌گذاری بزرگ هستند که با توجه به هزینه نسبتا بالای آن ها می‌توانند در هنگام خرید اولیه باعث برخی فشارهای مالی شوند. دقت داشته باشید که یک تردمیل ارزان صرفا به معنای یک تردمیل بی کیفیت نیست. اگر شما نکات کلیدی خرید تردمیل را در نظر داشته باشید، قطعا می توانید نسبت به خرید تردمیل با قیمت مناسب اقدام نمایید.

 

آیا تردمیل می تواند چربی شکم را کاهش دهد؟

استفاده از تردمیل نه تنها چربی های شکم را می سوزاند، بلکه یکی از اثرات طولانی مدت جلسات منظم تمرین با تردمیل این است که چربی احشایی برای همیشه از بین می رود. به‌علاوه، حتی اگر در طول دوره ورزش کمی وزن اضافه کنید، دویدن با تردمیل اجازه نمی‌دهد چربی‌های عمیق شکم برگردند.

 

کاهش چربی بدن با تردمیل

 

آیا ورزش با تردمیل بهتر از پیاده روی است؟

فواید پیاده روی از نظر کالری سوزی و تناسب اندام چه بر روی تردمیل و چه در فضای باز تقریباً یکسان است. همچنین نحوه حرکت مفاصل لگن و زانو نیز بسیار شبیه است و این نشان می دهد خطر آسیب در تردمیل در مقایسه با پیاده روی بیشتر نیست.

 

آیا 20 دقیقه تمرین با تردمیل موثر است؟

در اصل، یک HIIT (به معنی تمرینات اینتروال یا ورزش کردن با شدت بالا در فاصله زمانی کوتا)) به مدت 20 دقیقه در روز می تواند چربی بدن را کاهش دهد و ماهیچه ها را رشد دهد. در حالی که این نوع ورزش هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی می تواند خسته کننده باشد، اما یکی از موثرترین راه‌ها برای تمرین می باشد.

 

با چه سرعتی باید روی تردمیل راه بروم؟

معمولاً سه تا شش کیلومتر بر ساعت سرعت پیاده‌روی، شش تا هشت کیلومتر بر ساعت پیاده‌روی سریع یا دویدن سبک و بیش از هشت کیلومتر بر ساعت، سرعت دویدن استاندارد می باشد.

 

آیا دوچرخه بهتر از تردمیل است؟

دوچرخه سواری یک ورزش کم فشار است، بنابر این استرس کمتری به استخوان ها، مفاصل و بافت های همبند نسبت به دویدن یا راه رفتن روی تردمیل وارد می کند. اگر با آسیب ها و درد های مزمن سر و کار دارید، دوچرخه ورزشی می تواند انتخاب هوشمندانه تری باشد.

 

یک مبتدی چگونه باید روی تردمیل تمرین کند؟

6 نکته برای برای افراد مبتدی و تازه کار جهت تمرین موثر بر روی تردمیل شامل موارد زیر می باشد :

 

افراد تازه کار و تردمیل

 

1. با پیاده روی شروع کنید. جیل مک‌کی، یکی از مربیان خبره می‌گوید که بهتر است سرعت خود را با سرعت های پایین آغاز کنید.

2. تعیین کنید که چه مدت ورزش خواهید کرد.

3. تمرین سه دقیقه ای را امتحان کنید.

4. سپس گرم کردن و کشش را آغاز کنید.

5. به یاد داشته باشید رمز موفقیت شما، انجام تمرینات به صورت آهسته و پیوسته است.

6. برای مدت طولانی روی حالت شیب دار ندوید.

 

بهترین تمرین روی تردمیل برای کاهش وزن چیست؟

تردمیل خود را روی سرعت 3 و شیب 12 تنظیم کنید و 30 دقیقه روی آن راه بروید. در حالی که ممکن است این کار ساده به نظر برسد، اما با توجه به این شیب بسیار زیاد، افراد با انجام این تمرین پنج بار در هفته، می توانند بدون تغییر رژیم غذایی خود حتی تا 10 کیلوگرم وزن کم کنند.

 

- روش های لاغری (کاهش وزن) به کمک تردمیل

 

معایب استفاده از تردمیل چیست؟

تردمیل همچون هر وسیله ورزشی دارای مزایای و معایب مختص به خود می باشد. یکی از معایب تردمیل می تواند قیمت بالای آن باشد. از طرفی سطح تردمیل ممکن است هنوز هم ضرباتی به کمر وارد کند یا به مفاصل لگن، زانو و مچ پا فشار وارد نماید. همچنین تردمیل با توجه به امکانات و ابعاد آن می تواند فضای زیادی را اشغال نماید.

 

- 5 مزیت تردمیل های شرکت تکنو دو

 

آیا راه رفتن هر روز روی تردمیل اشکالی ندارد؟

حقیقت این است که راه رفتن روی تردمیل فواید زیادی برای سلامتی دارد، به راحتی در دسترس است و یک ورزش با تاثیر فوق العاده است که می توانید هر روز انجام دهید. طبق گفته CDC، افراد حداقل به 150 دقیقه ورزش هوازی در هفته نیاز دارند.

زمانی که به راه رفتن روی تردمیل عادت کردید، می توانید هر روز هفته این کار را انجام دهید. پیاده روی با سرعت تند به مدت 30 تا 60 دقیقه در بیشتر روزهای هفته یا در مجموع 150 تا 300 دقیقه در هفته برای کاهش بروز خطرات سلامتی توصیه می شود.

 

برای کاهش وزن چه مدت در روز باید تمرین با تردمیل انجام داد؟

در حالت ایده آل، فرد باید 300 دقیقه در هفته بر روی تردمیل راه برود یا بدود تا از فواید سلامتی گسترده آن از جمله کاهش وزن بهره مند گردد. به طور میانگین با 45 دقیقه پیاده روی در روز می توانید به این هدف برسید.

 

کاهش وزن با تردمیل

 

آیا تردمیل برای مصارف خانگی مناسب می باشد؟

برای تعداد زیادی از افراد، تردمیل می تواند انتخاب ایده آلی برای داشتن یک ابزار تناسب اندام در خانه باشد. اگر به پیاده روی، دوی آهسته و یا دویدن علاقه دارید، تردمیل می تواند به شما کمک کند تا حتی در خانه به سرعت و به صورت کارآمد به اهداف تناسب اندام خود برسید.

 

بیشتر راه رفتن بهتر است یا تندتر راه رفتن؟

در یک مطالعه جدید که داده‌های ردیاب فعالیت ۷۸۵۰۰ نفر را بررسی می‌کند، پیاده‌روی با سرعت تند برای حدود ۳۰ دقیقه در روز، منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان، زوال عقل و مرگ در مقایسه با پیاده‌روی با تعداد قدم‌های مشابه و با سرعت کمتر می‌شود.

 

بهترین زمان ورزش با تردمیل صبح است یا عصر؟

محققان دریافته اند که عملکرد کلی ورزشی در عصرها به مراتب از صبح ها بهتر می باشد. آنها همچنین 12 انسان را مورد مطالعه قرار دادند و نتایج مشابهی را مشاهده کردند. به طور کلی، انسان ها در هنگام ورزش در عصر، در مقایسه با صبح، اکسیژن کمتری مصرف کردند.

 

آیا ورزش با تردمیل برای زانو مناسب است؟

دویدن یا آهسته دویدن روی تردمیل می تواند در مقایسه با برخی تمرینات سبک، فشار بیشتری بر استخوان ها و مفاصل شما وارد کند که در نهایت، منجر به آسیب های بعدی خواهد شد.

 

بایدها و نبایدهای دویدن روی تردمیل ؟

• به پایین نگاه نکنید (نگاه کردن به کمربند متحرک می تواند باعث سرگیجه و احتمال از دست دادن تعادل شود.)

• ترجیحا دسته های تردمیل را نگه ندارید.

• در مصرف آب کوتاهی نکنید.

• خنک نگه داشتن خود را فراموش نکنید.

• از هدفون و موزیک حتی الامکان استفاده کنید.

• از برنامه های ورزشی ترکیبی استفاده کنید.

• با روند کند و آهسته شروع کنید.

 

روی تردمیل چه کفشی بپوشیم؟

برای بسیاری از دوندگان، دویدن با کفش هایی با بالشتک کمتر زمانی که روی تردمیل هستند، کاملاً مناسب است. برخی از تردمیل ها دارای یک سطح کمی بالشتک هستند، لذا شما باید کفش دویدن خود را بر اساس میزان بالشتکی که شخصاً به آن نیاز دارید انتخاب کنید، اما بدانید که این کفش می تواند با آنچه که برای دویدن در بیرون استفاده می‌کنید، متفاوت باشد.

 

کفش مناسب تردمیل

 

- 8 نکته برای انتخاب کفش مناسب تردمیل

 

سریع ترین راه و بهترین تمرین برای کاهش وزن روی تردمیل چیست؟

1. با شیب صاف یا 1% شروع کنید

2. با پیاده روی سریع به مدت 5 دقیقه بدن خود را گرم کنید.

3. بعد از 5 دقیقه، شیب را تا 12 درصد افزایش دهید.

4. سرعت را ثابت نگه دارید و 30 دقیقه دیگر راه بروید.

5. پس از 30 دقیقه، جهت سرد کردن، شیب را به سمت پایین کاهش دهید.
 

چرا پاهای من روی تردمیل درد می کند؟

فیلیپ ریچز، متخصص اسکاتلندی در بیومکانیک، تحقیقاتی انجام داد و متوجه شد که دویدن روی تردمیل بدون شیب باعث می‌شود که ورزش‌کار روی زانوهای خود با سطحی بدنی بسیار صاف و عمودی بدود، بدون اینکه به طور طبیعی کمی خمیده شود. این حرکت می تواند باعث درد و کشیدگی عضلات در زانوها و پاها شود.

 

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.