0
محتویات سبد خرید

وبلاگ

  • 1111
  • 2297 مرتبه
  • 03 شهریور 1401

تردمیل مکانیکی چیست؟

تردمیل مکانیکی چیست؟

آنطور که از نامش پیداست، تردمیل مکانیکی توسط نیروی ورزشکار تغذیه می شود که از آن به عنوان تردمیل غیر موتوری یا دستی نیز یاد می شود.

 

تردمیل مکانیکی


همانطور که می دانید، تردمیل ها از دیدگاه نیروی محرکه لازم برای حرکت، به دو نوع تردمیل برقی و تردمیل مکانیکی تقسیم می شوند. قبلا در مطلب تردمیل برقی، توضیحات کاملی در مورد این نوع از تردمیل ارائه دادیم. اما در این مقاله قصد داریم در مورد نوع دوم تردمیل ها یعنی تردمیل مکانیکی (mechanical treadmill) یا همان تردمیل دستی صحبت کنیم.

همانطور که از نام آن پیداست، تردمیل مکانیکی توسط خود کاربر تغذیه می شود که از آن به عنوان تردمیل غیر موتوری نیز یاد می شود. در واقع در این نوع تردمیل، نیروی محرکه، خود ورزشکار می باشد و دیگر موتور الکتریکی وجود ندارد.

تردمیل های مکانیکی به دو گونه تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی تقسیم می شوند. در طول زمان نمونه هایی گوناگون با فناوری متفاوت ارائه شده است و روز به روز بهبود و پیشرفت نموده اند .

کاربر کنترل تسمه را در تردمیل مکانیکی بر عهده دارد تا آن را با سرعت دلخواه خود بچرخاند. این یک تمرین پرفشار و موثر برای خصوصا قسمت های پایینی بدن و پاها می باشد، چرا که تمام نیرو از پاها می آید نه از دستگاه.

اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که شاید حداکثر سرعت تردمیل بین 3.5 تا 4.0 مایل در ساعت باشد. تردمیل مکانیکی با حرکت پاهای کاربر که تسمه را روی نقاله حرکت می دهد، حرکت می کند و لذا تسمه تنها در صورتی حرکت می کند که کاربر آن را حرکت دهد.

ورزش بر روی تردمیل مکانیکی مزایای تناسب اندام زیادی دارد که می تواند ضربان قلب کاربر را با سرعت کمتری به مقدار بالاتری برساند.
امروزه دسته جدیدی از تردمیل های مکانیکی، یعنی تردمیل مکانیکی قوس دار یا تردمیل با تسمه خمیده در بازار معرفی شده است که مزایای تردمیل های مکانیکی را چند برابر نموده است.

 

تردمیل مکانیکی قوس دار


در حال حاضر بروز ترین نوع آن ها تردمیل مکانیکی قوس دار یا منحنی یا همان تردمیل curve treadmill می باشد .
در حال حاضر تردمیل مکانیکی قوس دار تکنو دو پیشرفته ترین نسل تردمیل های مکانیکی موجود می باشد. این نوع تردمیل دارای حالتی ارگونومیک است که باعث کاهش آسیب مفاصل و اندام ها بدن می شود.


 

تردمیل های مکانیکی تکنو دو

 

اگر به دنبال تردمیل خانگی هستید، تردمیل مکانیکی گزینه مناسبی است. عملکرد غیر الکتریکی این تردمیل آن را با فضای خانه سازگار می کند، زیرا می تواند در هر نقطه از خانه شما نصب شود. بیشتر این تردمیل ها دارای نمایشگری هستند که به شما کمک می کند پیشرفت تناسب اندام خود را کنترل کنید.

 

تردمیل مکانیکی خانگی

 

برای کمک به خرید تردمیل مکانیکی با قیمت مناسب، در اینجا بهترین گزینه های موجود را که توسط شرکت تکنو دو ارائه گردیده، معرفی شده است. این شرکت طی سالیان اخیر اقدام به تولید و فروش انواع تجهیزات ورزشی و خصوصا تردمیل های مکانیکی خانگی و باشگاهی با قیمت ارزان و مناسب نموده است :

تردمیل مکانیکی تکنو دو سری V1

تردمیل مکانیکی تکنو دو سری V2

تردمیل مکانیکی تکنو دو سری V3

تردمیل مکانیکی تکنو دو سری V4

تردمیل مکانیکی تکنو دو سری V5


آیا راه رفتن روی تردمیل های مکانیکی سخت است؟


تردمیل های مکانیکی یا دستی برای پیاده روی عالی هستند و می توانند به خوبی مزایای ورزش های قلبی-عروقی را ارائه دهند. آنها همچنین به راحتی قابل نگهداری و قابل حمل هستند و این نکته آنها را برای آپارتمان ها و مناطق تمرین کوچکتر، عالی می کند.

 

آیا تردمیل مکانیکی کالری بیشتری می سوزاند؟
 
تردمیل های دستی، استقامت قلبی-عروقی خوبی را ایجاد می کنند و به طور موثر کالری می سوزانند و همه این مزایا، به راحتی در خانه شما قابل دستیابی است. تردمیل های بدون موتور به جای دویدن با کمک قدرت برق، به کار سخت و تمرکز مداوم نیاز دارند و این قطعا موجب سوزاندن بهینه کالری می گردد.


مزایای تردمیل دستی


علیرغم تلاش اضافی مورد نیاز برای به حرکت در آوردن تردمیل مکانیکی، استفاده از این نوع تردمیل مزایای زیادی دارد. بسیاری از مردم این نوع تردمیل را ترجیح می دهند، زیرا قابل حمل، بدون نیاز به مصرف برق و انرژی و اغلب مقرون به صرفه تر از تردمیل های برقی هستند.

 

تردمیل مکانیکی خانگی

 

این بدان معناست که در صورت خرابی، تعمیر آنها نیز احتمالاً ارزان‌تر است. مزایای زیر ممکن است تصمیم شما را در مورد امتحان این نوع تردمیل تحت تاثیر قرار دهد :


امکان کنترل سرعت با تلاش ورزشکار : در تردمیل های مکانیکی کاربر یا ورزشکار می تواند با تلاش بیشتر، سرعت تردمیل مکانیکی را کنترل نماید.

لذا این احتمال وجود دارد که در هر مایل کالری بیشتری مصرف کنید. شما به جای تلاش برای همگام شدن با تسمه متحرک تردمیل برقی، سرعت را با تلاش بیشتر خود کنترل می کنید. همچنین در یک تردمیل قوس دار، با قرار دادن پاهای خود به سمت جلو، سرعت خود را افزایش می دهید و با نزدیک شدن به مرکز قوس، سرعت خود را کاهش می دهید.


تمرینات تناوبی با شدت بالا : مربیان ورزشی از تردمیل های مکانیکی قوس دار به عنوان بخشی از تمرینات استفاده می کنند که شدت بالا و متوسط را فراهم می کنند. بسیاری از تیم های ورزشی حرفه ای، از این مدل تردمیل های قوس دار برای تمرین یا انجام دوی سرعت استفاده می کنند.


افزایش قدرت عضلانی : در تردمیل های مکانیکی این شما هستید که تمام نیروی محرکه را فراهم می کنید. در واقع عملکرد تردمیل مکانیکی معمولاً از طریق نیروی عضلانی است و لذا تمام عضلات حرکتی و عضلات قسمت پایینی بدن را درگیر می کند.


بدون نیاز به برق : شما می توانید از تردمیل دستی در هر مکانی استفاده کنید و به قرار دادن تردمیل در نزدیکی پریز برق وابسته نیستید.


ایمنی : تردمیل مکانیکی همزمان با توقف شما متوقف می شود، لذا لازم نیست در صورت لیز خوردن و افتادن، مانند تردمیل های برقی یا موتوری، سیم ایمنی به خود ببندید تا آن را متوقف کنید. این خاصیت همچنین باعث می شود تا این ابزار برای کودکان و حیوانات خانگی نیز ایمن تر باشد.


قیمت مناسب تردمیل های مکانیکی : بیشتر تردمیل های مکانیکی قیمت پایین و مناسبی دارند، در حالی که اغلب تردمیل های برقی دارای قیمتی بالا و بعضا چندین برابری به نسبت تردمیل های مکانیکی هستند.


 

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.